katthundsvardag.blogg.se

Om mig och min HH, Czylwiks Gaia

Stora Stockholm, dragträning etc

Kategori: Hundträning

Utställning på Hundmässan..
Ibland undrar jag över min mentala hälsa.. I höstas gjorde jag och Gaia vår debut i utställningsringen. Det gick över förväntan och vi gick hem med CERT,CACIB och BIR. Sporrad av framgången anmälde jag raskt till Stora Stockholm.. Hur tänkte jag?!
Väl på plats vid ringen var jag illamående av nervositet, och när vi efter timmar av väntan fick komma in i ringen funderade jag allvarligt på att kräkas i första bästa soptunna.
Vi överlevde iaf, Gaia sprang vackert, stod vackert och hade den goda smaken att acceptera domarens kladdande..
Resultatet blev Excellent, Ck, 3:a btkl och R-cacib.
Domaren, A-C Edoff, kändes noggrann och kompetent. Hon gav en hel del muntlig kritik som överensstämmer väl med min egen uppfattning ang Gaias exteriör.
Kritiken: "Feminin tik, utmärkt huvud, utmärkt ögonfärg, något vid öronställning. Korrekt överlinje, avfallande kors, bra bröst, tillräcklig benst. Kan vara mer vinklad fram, utmärkt bak. Parallell, korrekt steglängd, i ringen mycket välskött (och det betyder vadå? Samma som välvisad?), bra pigmentering och tigrering."
Nästa år kör vi igen!! :)

Har så smått börjat dra lite med Gaia. Än så länge får hon dra en lastpall för att vänja sig vid tyngden och att någonting släpar bakom henne och låter. Sedan ska vi gå över till skakelpulkan jag fått av storebror. Om det inte blir för tungt ska hon få dra ungarna (en i taget) i pulkan,det kommer nog ungarna att gilla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: