katthundsvardag.blogg.se

Om mig och min HH, Czylwiks Gaia

Ingångar!

Kategori: Hundträning

Dessa ingångar...
Om man ska välja den detalj där mest brister finns, så är det ingångarna, tveklöst. Säkert beror det på att den detaljen tränats dåligt, men jag tror också att Gaia känner en liten osäkerhet när hon ska in i fotposition. Den lilla osäkerheten har jag framkallat när jag bett henne vara tyst...
Eftersom det är här bristerna finns, så är det här vi lägger mest krut just nu. Ingång, bollek, ingång, bollek, ingång, bollek... Tjatigt men nödvändigt.
Eftersom vi ska tävla lydnad nästa fredag så tränar vi också en del på ställandet. Ställande under baklängesmarsch funkar, liksom ställande vid inkallning. Bara fixa ställande vid fotgående också nu då..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: