katthundsvardag.blogg.se

Om mig och min HH, Czylwiks Gaia

Hundmat..

Kategori: Hundträning

Gick över till BARF för ca 15-20 dagar sedan och börjar känna att det flyter på rätt bra.
Tidigare åt hon Standardt torrfoder blandat med Bravo färskfoder.
Huvudanledningen till foderbytet var att Gaia inte var särskilt förtjust i sin mat och det var svårt att få i henne de mängder hon behöver. Att maten nu är betydligt billigare, hunden fått finare päls och börjat muskla upp sig mer får jag se som bonuseffekter.
Nu får hon kött (nöt, gris, kyckling), ägg (gula och skal), lever, blod, fiskolja, lite morötter och ben (gris, lamm, nöt, kyckling).
Gaia är nöjd och äter numera med mkt bättre aptit :)
Lite pyssel och kladd är det, men det är det värt när hunden är glad och pengar sparas! Dessutom vet jag vad hunden äter och allt hon får är svenskt, utom möjligen fiskoljan och så ankan hon fick vid nyår.

Vi har förövrigt lite paus från den vanliga träningen och nu är det mest fysträning, lek och stoj. Kör lite drag då och då och väntar med spänning på att få hämta hundpulkan jag fått av storebror :) Tänk så mysigt att packa pulkan med ved, korv och choklad och ge sig ut med hund och ungar i skogen! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: