katthundsvardag.blogg.se

Om mig och min HH, Czylwiks Gaia

Skitträning

Kategori: Hundträning

Gårdagens träning blev katastrof. Man blir väl lite bortskämd när man har en hund som typ alltid är kanonduktig och då kan det bli hårt vid motgång.
Åkte till Olandstraktens BK igår för att träna. Döttrarna och pudeluslingen var också med.
Såhär i efterhand inser jag att jag inte var i form att träna hund. Jag var i ärlighetens namn inte på topphumör. Dels en irritation över tramsregler och tillstånd som gör att jag inte kan hyra klubbens startpistol. Rekonstruktion på jobbet med all ovisshet det skapar (jag HATAR att gå och vänta på att någonting ska hända). Och så det faktum att vi haft långväga besök hemma hela veckan. Dessa tre faktorer påverkar varandra och vävs ihop till nån jävla stressmatta hos mig, och det påverkar min hund...
Hur som helst, Gaia var inte alls riktigt med mig och det märktes redan vid rastningen innan. Väl ute på plan var hon ofokuserad och svår att samla ihop. Vid skotten blev hon en aning låg och hade ingen lust alls att ligga plats. FAN!
Varför sket jag inte i alltihop när jag märkte att hon (jag) inte var på topp?! Efter skotten lekte vi en stund, sedan matade jag döttrarna med godis och sedan åkte vi hem.

Så, nu har jag brutit ihop och nu är det dags för uppryckning och gå vidare! Det kan inte gå bra jämt!

Nu ska jag fundera på hur jag ska lägga upp den fortsatta träningen. Den 25e är det tänkt att vi ska tävla lägre spår och nu funderar jag på att köra men skippa skottmomenten och bara ha godkänt som mål. Det känns som en lämplig målsättning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: