katthundsvardag.blogg.se

Om mig och min HH, Czylwiks Gaia

Krasslig hund

Kategori: Hundträning

Hundmagsjuka in da house :(

Natten till onsdag vaknade jag av ljudet av hulkande hund.. Det ljudet skulle man ha som alarm på morgonen, för JÄVLAR så snabb man är ur sängen! När jag väl vaknade hade Gaia redan skitit ner hela huset, och fortsatte med att kräkas.. Kul natt..
Frampå morgonkvisten lugnade det sig och under dagen piggnade hon på sig. En träningskamrats hund blev också väldigt magsjuk samma natt, så jag gissar på lömsk bacill.

Vi har tagit det lugnt, små korta promenader och diet bestående av bredbar leverpastej, ljummet vatten och Canikur.
Idag är Gaia frisk igen (enligt henne), men vi har ändå ställt in denna veckas träningstillfällen med andra ifall det smittar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: