katthundsvardag.blogg.se

Om mig och min HH, Czylwiks Gaia

Sitt eller ligg...?

Kategori: Hundträning

Gaia vet inte vad orden sitt och ligg betyder. Däremot har hon rätt bra koll på vad hon förväntas göra i diverse olika situationer. Känns det igen?
Idag har vi iaf tränat en del på detta, att hon ska lyssna och förstå ORDET jag säger, inte bara tolka situationen. Jättejobbigt för en stackars hund att behöva både lyssna och tänka! ;)

Och så fick jag ett infall och har börjat träna kryp. Jag vet inte exakt hur jag vill att hon ska krypa, men efter lite testande så vill jag nog att hon vickar över baken på ena sidan lite. Det blir något slags hasande, men utan skutt. Vi får väl se hur det blir i slutändan.. Jag har faktiskt aldrig lärt in något kryp på någon hund. Med Hezzy hoppade jag över moment som var besvärliga att lära in, såsom framförgående, budföring och kryp :p
Nu är jag mindre lat och har dessutom en "enklare" hund.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: