katthundsvardag.blogg.se

Om mig och min HH, Czylwiks Gaia

Lägre spår igen...

Kategori: Hundträning

SÅ JÄVLA NÄRA!! Men nära skjuter ju ingen hare... ;)
Igår var det dags för lägre spår igen.
Vid påsläppet fick vi lite problem då linan fastnade i en rishög, som ledde till ett stopp. Att spårets början gick över en bergsknalle underlättade inte heller.. Nåväl, hon fick upp spåret och vi traskade iväg. Spåret var jättekul och utmanande! Brant uppåt, brant neråt, bergsknallar, stenbumlingar, korsande grusväg och vinklar hit och dit :) Vi fick med oss alla pinnar utom en och det är jag nöjd med! 7,5 för påsläpp och 9 för spåret.

Efter spåret blev det en del väntan då samma domarlag även hade högre klass.
Sedan lydnadsprogrammet. Det gick hyfsat bra, och jag är himla glad att inget moment nollades! Vi har problem med ingångarna, vilket påverkar typ vartenda moment...

Plats och budföring stod vi över, så jag är väl ändå ganska nöjd med våra 413,75 p. Med platsen hade vi blivit uppflyttade med råge!

Nu blir det sommaruppehåll i brukstävlandet och vi ska köra lydnad istället. Så nu är det väl hög tid att få till bristerna i ingångarna!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: